Ella & Hanith op reis door Zuid Amerika

Kerst in Cusco!

Voor de kerst nog een project bezocht voor straatkinderen. Via via waren we in contact gekomen met de eigenaar van dit project. Het leek ons leuk om hier een tijdje te gaan helpen, maar helaas pakte dit iets anders uit. Haaai iedereen, leuke kerst gehad? Onze kerst was....anders. De 24ste was hier in Cusco een enorme kerstmarkt op de Plaza de Armas. Voornamelijk de mensen van het platteland kwamen met hun handelswaar (denk aan halve bomen, mos, bloemen, aardappels op stokjes, stapeltjes nepgeld, kerstbeeldjes, zogenaamd met de hand-gemaakte alpacamutsen, kerststalletjes, gekleurde kleden enz.) de nacht ervoor al naar Cusco om het beste plekje op het plein te veroveren. Dit gaf een beetje een raar sfeertje. Honderden mensen en kinderen die in de regen en kou onder een dekentje op het plein lagen te slapen. Voor de kerst nog een project bezocht voor straatkinderen. Via via waren we in contact gekomen met de eigenaar van dit project. Het leek ons leuk om hier een tijdje te gaan helpen, maar helaas pakte dit iets anders uit. We kregen een beetje het gevoel dat we in hun ogen alleen maar dollartekens waren. We hebben dan ook besloten om hier niet mee verder te gaan. Ondertussen hadden we al wel de Inca-trail naar de Machu Pichu geboekt voor 3 januari. Dit betekende dat we ons nog een aardige tijd in Cusco moesten vermaken. Helaas is het hier echter op dit moment regenseizoen en plenst het hier iedere dag. Dit maakt het lastig om dingen te ondernemen en daarom besloten we om drie dagen naar Puno te gaan. Puno is een stad aan het Titicacameer, het hoogst gelegen meer in de hele wereld (3810 meter). Hier hebben we een excursie gedaan naar de Floating Islands. Eilanden gemaakt van modder en riet die letterlijk op het water drijven. Er wonen hier nog altijd mensen op deze eilanden, tegenwoordig weliswaar met zonnepanelen, radio, tv en een oven. Beetje toeristisch, maar toch zeker bijzonder. Nu zijn we weer terug in Cusco waar we Oud & Nieuw gaan vieren (hoe & wat is nog de vraag). Op 3 januari beginnen we dan eindelijk aan onze vier-daagse trekking naar de bijzondere verlaten Inca-stad Machu Pichu! Spannend! Tot in 2007! Liefs, Ella & Hanith Ps: Op de terugweg van Puno naar Cusco kwam er een ontzettend dikke Peruaanse de bus in en zette haar mega mantel op onze stoelleuning. Toen ze deze mantel open maakte, drong er een enorme stank onze neus binnen. Vervolgens pakte ze haar hakmes en begon ze vol passie op iets in te hakken! We zijn er nog niet helemaal over uit waarop ze precies aan het inhakken was, maar dat we hier een trauma aan hebben overgehouden is duidelijk!

mem

Hi meiden, fijn om weer even geupdate te worden. Dus even weg geweest uit Cusco. Was het beter weer aan het Titicacameer?
Van pake en beppe moet ik jullie bedanken voor het kaartje voor hun 55 jarig huwelijksfeest, vonden ze erg leuk. Ook wens ik jullie namens hen een gelukkig nieuwjaar!

Berber

Hallo Hanith en zus!
Wat een verhalen allemaal.... gaaf hoor! en die foto's zijn ook super!
Ik hoop trouwens dat je kerst beter was dan vorig jaar (hanith)... (: vast wel, zo te lezen. En ik hoop dat je een spetterend oud en nieuw tegemoet gaat.... zal ook vast een stuk beter worden dan vorig jaar..hihi. Je weet iig een ding: geen tour boeken tijdens de jaarwisseling!!
Ik heb mijn kerst bij mijn ouders doorgebracht, en ben tweede kerstdag met sjirkje op stap geweest!
Met oud en nieuw geeft ik een huisfeest... ben benieuwd wat dat wordt.
Nou dames, heel veel plezier met oud en nieuw en natuurlijk alle andere activiteiten en blijf ons op de hoogte houden! ....

Kus Berber.

Tiny

Ella en Hanith,

Een heel gezond en mooi 2007 toegewenst! Met nog heel veel mooie reismomenten...

Leafs Tiny

Marcela

Heey Hanith en zus!!!
Ben voor het eerst op jullie site en wil jullie nog een gelukkig nieuw jaar wensen!! Ik hoop dat dat iets gezelliger was dan kerst! ik heb nu niet zo heel veel tijd dus lees en bekijk later jullie site wat beter. Heel veel plezier daar! XXX MArcela

Joni

Volle lok en seine he!

Sharon

Alle mooie wensen voor 2007!! En vast veel plezier op de Inca trail. KuS.

harry

Hoi meiden,
Daar ben ik ook weer en van mij natuurlijk ook een heel gezond 2007
Dikke kus harry.

Lianne!

Hey meiden! Leuk oud en nieuw gevierd?
Niet meer zulke gekke mensen ontmoeten in de bus he! :P
Dat ''hakt'' er dan ff in ja..als je maar moet vissen wat ze deed! :P Ik wens jullie nog een keer een super nieuwjaar toe! Dikke kus

Nikki

Hej Ella en Hanith...
Allereesrt een heel gelukkig nieuwjaar!! En daarnaast: Ik heb heel veel respect voor wat jullie doen! Dat is pas lef!! Ik zit te genieten van de foto's en verhalen, echt helemaal te gek!!
Ik hou de site in de gaten!!
Heel erg veel reisplezier en doe voorzichtig (maar volgens mij worden jullie helemaal ziek van die opmerking inmiddels :P )

Liefs, Carly en Nikki

Hilde Marije

Hoi Hanith en zus!
Wat ziet het er daar geweldig uit! Wauw! Helaas zie ik ook veel armoede, jammer dat we niet allemaal zo goed bedeeld zijn he.. Zo te lezen beleven jullie nu al van alles en nog wat. Hebben jullie een leuke jaarwisseling gehad? Het regende hier, maar gezellig was het wel! Ik wens jullie veel goeds toe voor de komende tijd, maak er maar wat leusk van! Liefs HM

gerko,aagje en kids

Voor het eerst even naar jullie side gekeken, mooie foto's en verhaal. Wij wensen jullie nog gelukkig 2007 en een goede reis. Aagje.