Ella & Hanith op reis door Zuid Amerika

Machu Picchu in zicht!

Zaterdagochtend kwamen we dan eindelijk bij de Machu Picchu aan, een erg bijzonder moment. Drie dagen lang leef (loop) je daar naartoe en dan ineens komen de indrukwekkende Inca-ruines in zicht! Au, kreun, pffhh, zucht; SPIERPIJN!! Gisteravond teruggekomen van de vier-daagse Inca-trail naar de Machu Picchu! Behoorlijk moe maar voldaan brengen we vandaag onze laatste dag door in Peru. De Inca-trail was een hele bijzondere ervaring! De start was echter iets minder goed. We kwamen er namelijk al snel achter dat we een beetje bedrogen waren door het bureau waar we de trail geboekt hadden. Lang verhaal, maar het komt erop neer dat we hierdoor de gehele Inca-trail in drie dagen moesten lopen in plaats van de gebruikelijke vier! Dus iedere dag om 4.30 uur opgestaan om vervolgens de hele dag te lopen. De derde dag hebben we er zelfs 12 uur over gedaan om van het ene kamp naar het andere te komen! Enorm zwaar dus, maar wel supermooi! Ongelooflijk wat een mooie omgeving, je zit gewoon midden in de bergen boven de wolken! We hadden het erg getroffen met onze groep, internationaal gezelschap en ondanks de teleurstelling in het begin, was de spirit altijd hoog! Zaterdagochtend kwamen we dan eindelijk bij de Machu Pichu aan, een erg bijzonder moment. Drie dagen lang leef (loop) je daar naartoe en dan ineens komen de indrukwekkende Inca-ruines in zicht! Daar de hele ochtend doorgebracht en vervolgens de trein terug naar Cusco gepakt. Iedereen lag heerlijk te slapen in de trein! Het was echter onze laatste avond in Peru, dus vroeg naar bed gaan zat er helaas niet in. Na een lange, warme douche zijn we dan nog maar even een salsatje wezen dansen. Vanavond pakken we de nachtbus naar La Paz, hoofdstad van Bolivia. Kijken wat dit land ons te bieden heeft! Nieuwtje; aangezien we tot nu toe weinig positieve verhalen hebben gehoord over Chili, hebben we besloten om dit land over te slaan en in plaats daarvan Carnival te vieren in RIO DE JANEIRO!! Tickets voor het vliegtuig en de Samba Parade zijn al geboekt! Hasta la pasta voor de laatste keer vanuit Peru! xxxxx Ella & Hanith PS; we hebben vorige week dan eindelijk het lef gehad om de cuy (cavia) te bestellen en ook dat was een unieke ervaring! Check de foto´s onder het kopje Cusco!

Joni

Goed bezig dames! Ziet er allemaal weer super uit!
Goed plan van Brazilië en pas een beetje op voor de drugsbaronnen in Bolivia!

ps. Route is weer up to date.

Laurens

Uitstekend plan!!! Carnaval in Rio..top. En argentinie nog wel een hoekje?? En welke tegenvallende verhalen over Chili trouwens.. niet over de natuur oid lijkt me!

Maar goed..het was zwaar dus. Daar was ik al bang voor :P

Eelco

Hola hermanas!

Geweldige verhalen! Superstoer dat jullie in het regenseizoen gewoon de Inca-trail gedaan hebben. Ik heb daarover lang getwijfeld, en toen was het al te laat om op tijd te boeken! Veel plezier in La Paz, heb al een mailtje gestuurd met wat reistips!
En probeer ff goed de politieke situatie te checken, toen ik het land verliet was er een GROOT politiek conflict tussen paar provincies die meer autonomie wilden en de centrale overheid, uitte zich oa in stakingen en wegblokkades, dus zolang dat alles is.... Los vemos?? Eelco

mem

Lieve meiden, wat een geweldige tocht hebben jullie gemaakt. Ik ben erg trots op mijn bikkeltjes.!!
Fijn dat het zo'n leuke groep was om mee op te trekken. Ook het weer leek goed, althans zo ziet het er wel uit op de foto's. Prachtige foto's trouwens.
En nu maar afwachten wat Bolivia brengt, hopelijk komen er geen drukgsbaronnen of politieke
opstandelingen op jullie pad (bron: Joni en Eelco).
Blijf op je hoede, ok? Tût, mem

Tiny

Wauw wat een belevenissen. Kan me er overal niet even veel van voorstellen (wat een conditie hebben jullie!), maar gelukkig maken jullie genoeg foto's. Zal ze nu even bekijken.
En maar lekker feest viere!

Leafs Tiny

harry

He meisjes,
Wat weer een bijzonder verhaal en wat een super mooie foto,s van de tocht.
Ik heb veel bewondering voor jullie doorzettingsvermogen.
(petje af hoor).
Heel veel plezier in Bolivia en tot mailze.

dikke kus van hurry curry

Lianne

Hey Hanith en Ella!
O wat stoer van jullie dat jullie zo doorgezet hebben en positief gebleven zijn! en het einddoel was t zo te zien wel waard! Jullie hebben groot gelijk met dat Carnaval! Ff een slokje en lekker dansen!!! haha.Heel veel plezier meiden!! DIkke kus van mij!