Ella & Hanith op reis door Zuid Amerika

Brasil, lalalalalalala laaaaaaaaaaaaaaa!

Na Bolivia is Brazilie een hele omschakeling. Alles is anders; de taal, de mensen, de luxe en de prijzen. Oi! Na een korte stilte hier weer een berichtje van ons. Een nieuwe maand is ingegaan, dus ook weer tijd voor een nieuw land; Brasil! Afgelopen zondag zijn we aangekomen in de immense stad Soa Paolo. Dit keer geen gedoe met bussen, maar lekker luxe met Abby, ons Amerikaanse vriendinnetje, het vliegtuig genomen. Na Bolivia is Brazilie een hele omschakeling. Alles is anders; de taal, de mensen, de luxe en de prijzen. Sao Paolo is met z´n 22 miljoen inwoners een enorm moderne stad met hoge wolkenkrabbers en dure winkels. Het hostel waar we sliepen was erg gezellig, iedereen ging leuk met elkaar om. Voor het eerst sinds lange tijd ook maar weer eens gekookt, aangezien het hier een stuk duurder is (in Bolivia was het vaak goedkoper om uit eten te gaan dan om zelf te koken). In dit hostel hadden we ook afgesproken met Scott, een Nieuw Zeelandse jongen die we ontmoet hadden tijdens de zoutmerentour. Gezellie! Gister de bus gepakt naar Paraty, een kustplaatsje 7 uren van Sao Paolo. Het is hier ontzettend vochtig en warm wat niet echt aangenaam is. Vandaag voor het eerst sinds onze trip op het strand gelegen! Helaas mocht de pret niet lang duren, want het begon al snel te regenen. Morgen gaan we door naar Trinidad, waarvan ze zeggen dat er enorm mooie stranden zijn. Daarna door naar Rio de Janeiro, waar ons het carnaval-avontuur wacht (de carnaval-pakjes zijn al gekocht! :). Wat we verder nog gedaan hebben de afgelopen tijd: een poging gedaan om de jungle in te komen (de rivier die we over moesten steken om er te komen was helaas veel te wild), geshopt, films gekeken in de luxe bios van Santa Cruz, gefeest met de locals in Samaipata, een hike gemaakt door het regenwoud van nationaal park Amboró, verukkelijke brownies met ijs gegeten, midden in de nacht met de bus blijven steken in de rivier, portugese woorden proberen te leren (we voelen ons hier echt een stelletje debielen), samen met andere ´gringos´ wezen stappen in Santa Cruz, avonden lang janive gespeeld (Israelisch kaartspelletje), carnaval oefensessies bijgewoond, musea bezocht in Sao Paolo en de zeer populaire Havaianna-slippers gekocht! Dikke kus, Ella & Hanith

Joni

Eindelijk! Begon me al af te vragen of het vliegtuig misschien op een onbewoond eiland was neergestort! Nu nog de foto's! :)

harry

Zo meisjes zijn jullie daar eindelijk weer!!
Leuk verhaal hoor en alvast veel plezier met het carnaval

Oh ja WAAR BLIJVEN DE NIEUWE FOTO,S
of doet jullie nieuwe camera het niet???

Janne

GEWELDIG wat jullie allemaal doen! Succes met het leren van wat Portugees! xx xx torta

Joni

En, komt er nog wat van!!!

SMOUS

Ik vindt 't ma ijzig stil momteel!!

Of zijn ze inmiddils weer trug van HEIMWEE?
En iedreen maar denkn dat's overzee zijn. oei oei!!
Wat i d'r loos......!!

Marije

Dat er daadwerkelijk nog mensen zijn die een taal spreken die jij niet spreekt... dat zal wel even wennen zijn he El!! Zo voelen wij ons dus in het buitenland. Nou ja.... waarschijnlijk kun jij over een weekje al een hele conversatie voeren in het portugees. Nu nog de foto's... Dikke kus!

Ella

Lieve iedereen,
de laatste dagen hebben we doorgebracht in kleine kustplaatsjes en hebben nog niet echt de kans gehad om lang achter het internet te zitten.. Morgen vertrekken we echter naar Rio de Janeiro en zullen daar weer foto´s op de site gaan zetten okay! Nog heeel effe geduld dus! :)

Robin

Als het lang duurt, wacht ik even hoor

Joni

Ik sluit me bij Robin aan.

Ik ook

Lianne

hey Ella en Hanith! Dus nu echt op naar carnaval! haha daar kijken jullie volgens mij al heeel lang naar uit! Wat vervelend van jullie camera's zeg!
Alvast veel plezier met feesten en goede reis toegewent!
-X- Lian!

abba

Girls, We need to hear from u. It's too long. Hope u enjoy the carnaval but do'nt forget us.

Janne

Feestze!! Ben heeel benieuwd naar de volgende foto's! lalalalalalalalaaaaaa.

Joni

Nou, als het nog lang duurt dan hoeft het niet meer hoor!

Abba

Girls, The carnaval is probably over. Please share with us some of the experience. (Even without pictures. A few words is O.K.)

Arjen Panaderia

Hola dames!!

Carnaval weer achter de rug??? Zag op het nieuws dat het nu aardig rommelig is in Rio de Janeiro, jeugdbendes ofzo, veel politie. Hopelijk hebben jullie het daar rustiger en gezelliger..haha!! Hoe bevalt het reizen tot nu toe?? Jullie hebben al veel gezien las ik nav jullie geweldige humoristische verhalen, super!!! Ben jaloers!!!

Wij hebben trouwens een auto gekocht, peugeot 306 1.8 (wil dus lekker rijden!!). Een uur na aankoop donderde het raam er al uit, balen!!!! Hadden alleen garantie op motor en versnellingsbak, helaasss....maar hij heeft ons ook goed gematst, moet ook wel, een uur na aankoop, kom op zeg!!!

Nou Ella fiderella, muchos besos por ti y a ti hijcho,

Arjen

ps. mooie foto's!!!!

Joni

Dames: tijd om weer eens wat van jullie te laten horen!

harry

Ja joni je bent me net voor wat wij zitten ook te wachten op wat nieuwe info en foto,s