Ella & Hanith op reis door Zuid Amerika

Riooooooo de Janeirooooo!

In het kort komt carnaval hierop neer: dag en nacht samba dansen, enorme hoeveelheden biertjes en caipirinhas drinken, onbeperkt sjansen, vrijblijvend zoenen, losgaan op de beat van de drums en weinig tot zeer weinig slapen! Het was even wennen, maar al snel hadden ook wij de carnaval-spirit te pakken en deden we vrolijk mee. Na een hectische week in Rio de Janeiro en een relaxt weekend op Ihla Grande, zitten we nu weer in Sao Paolo waarvandaan we vanavond doorreizen naar de indrukwekkende watervallen van Iguazu aan de grens met Argentinie. Carnaval in Rio was een hele ervaring. In het kort komt carnaval hierop neer: dag en nacht samba dansen, enorme hoeveelheden biertjes en caipirinhas drinken, onbeperkt sjansen, vrijblijvend zoenen, losgaan op de beat van de drums en weinig tot zeer weinig slapen! Het was even wennen, maar al snel hadden ook wij de carnaval-spirit te pakken en deden we vrolijk mee. We hadden verwacht dat iedereen verkleed de straat op zou gaan, maar dit viel ons een beetje tegen. Hierdoor vielen wij met onze buikdanspakjes extra op en hadden we aan aandacht geen gebrek! Ieder jaar wordt er een enorme Samba Parade gehouden in Rio waarin verschillende sambascholen elkaar proberen te overtreffen met hun originele wagens, kleurrijke kostums en trillende billen. Het was erg indrukwekkend en samen met 60,000 mensen hebben we tot 6.00 uur s´ochtends genoten van dit unieke spectakel. Voor de zekerheid hadden we een wegwerpcamera gekocht, dus voor deze foto´s moeten jullie maar een keertje langskomen! :) Afgezien van het carnaval, hebben we ook erg genoten van de stad. Door z´n mooie stranden, vele parken, groene bergen, relaxte mensen en adembenemende uitzichten, komt Rio de Janeiro hoog op ons lijstje van mooiste steden terecht. Na deze uitputtende week hadden we ff rust nodig. We besloten om met een klein groepje mensen uit het hostel een lang weekend door te brengen op het eiland Ihla Grande. Een groot gedeelte van dit eiland is een natuurreservaat. Er is hier dan ook geen enkele auto te vinden. We hebben erg genoten van de prachtige natuur en paradijselijke stranden. Vanavond door naar Argentinie, een 18 uur durende busreis, waar we onze laatste maand zullen gaan spenderen. Het liefst zakken we zoveel mogelijk af naar het Zuiden waar de gletsjers zijn, maar het is nog maar de vraag of we hier tijd voor hebben. We houden jullie op de hoogte! Dikke beijos vanuit onze laatste stop in Brazilie, Ella & Hanith