Ella & Hanith op reis door Zuid Amerika

Patagonia: spectacular emptiness...

Vier dagen lang fanatiek gewandeld, genoten van mooie uitzichten, nieuwe blaren gecreerd, aparte bananenrijstenvlaai gegeten, erg leuke mensen leren kennen, in tentjes geslapen, kaart gespeeld en vooral heel veel geluk gehad met het weer! Lieve mensen, Vanuit onze eindbestemming Buenos Aires nog even een berichtje van ons. De tijd vliegt echt voorbij, over ander halve week zit het avontuur er alweer op! Alhoewel, voor Ella is dat nog niet helemaal zeker... Zij denkt er namelijk over na om nog 2 maandjes vrijwilligerswerk te gaan doen in Buenos Aires. Er zijn nog enige twijfels, maar we houden jullie op de hoogte! Nadat we genoten hadden van de prachtige gletsjes in Calafate, zijn we heel spontaan vertrokken naar Chili om een vierdaagse trek te gaan doen in het populaire nationale park `Torres del Paine`. Wij als onervaren meiden schrokken er wel van wat we allemaal moesten huren, kopen en regelen voordat we aan deze trek konden beginnen! Maar met een beetje hulp, slaagden we er gelukkig in om dat allemaal binnen een middagje te regelen. De volgende dag begonnen we dan ook fanatiek aan onze vierdaagse wandeltocht. We hadden besloten om heel stoer alle spullen zelf mee te nemen, behalve de tent (dat ging ons dan net weer even te ver. ;) We hadden onze trek zo gepland dat we die elke keer bij een refugio (hostel) konden huren, perfect dus! Vier dagen lang fanatiek gewandeld, genoten van mooie uitzichten, nieuwe blaren gecreerd, aparte bananenrijstenvlaai gegeten, erg leuke mensen leren kennen, in tentjes geslapen, kaart gespeeld en vooral heel veel geluk gehad met het weer! Nadat we van onze spontane beslissing terug kwamen, moest er weer een nieuw plan bedacht worden. Aangezien Zuid-Argentinie nogal onbewoond is, zijn de mogelijkheden om weer terug richting Buenos Aires te gaan niet erg groot. Meer dan 30 uur achterelkaar in de bus zitten, vliegen of..... een auto huren!! En dat hebben we dan ook maar gedaan. Samen met Guy, een Australische jongen die we hadden leren kennen tijdens de trek. In vijf dagen tijd hebben we meer dan 2000 km afgelegd en dan voornamelijk op gravel-roads! Onze auto was hier niet echt voor gemaakt en we hielden dan ook regelmatig ons hart vast. Maar goed, we zijn veilig en wel in Bariloche aangekomen. Ondanks de vreselijke wegen hebben we genoten van de roadtrip en vooral van het mooie Patagonie! Nu zijn we weer met zijn tweetjes, terug in de hoofdstad. We hebben nog 10 dagen om hier te genieten en dat gaan we ook zeker doen! Op het programma staat in ieder geval: shoppen, tangoshows bijwonen, stappen, meer shoppen, tangolessen volgen, nog meer shoppen en parachute springen! :) Tot gauw! Ella & Hanith

Abba

GREAT,

harry

Ik ben weer helemaal op de hoogte, goed verhaal en geniet nog maar even.

dikke kus harry

Joni

GOED VERHAAL!

En parachutespringen!?!?!? Saai!

Marieke

Haai meisjes!

Wederom van jullie genoten. Nog steeds jaloers. Wat een plaatjes! Wat een verhaaltjes!
Enjoy it while it lasts, al is dat voor de één wellicht wat langer dan voor de ander!

Tot gauw, of tot over iets langer!

x

Laurens

vet!! en zeer goed plan Parachutespringen!! :)

Janne

Tot snel!! Hopelijk is het gelukt met parachutespringen!

Heel gezellig dat je er bijna weer bent Ella. Maar wel jammer voor jou... tortelini xx

Marije

Komt Ella gelijk mee of ga je toch nog verlengen?

harry

He meisjes,
Erg fijn om te horen dat jullie samen naar huis toe komen!!!

Hoe is het met het parachutespringen afgelopen??
dikke kus en tot snel Harry