Ella & Hanith op reis door Zuid Amerika

Latinoos are go(ne)...

Lieve lieve mensen, Hier dan toch echt een allerlaatste berichtje vanuit Zuid-Amerika van de latinoos ... Helaas is het weer hier in Buenos Aires de afgelopen dagen alleen maar slecht geweest en zijn onze mooie plannen letterlijk een beetje in het water gevallen.. Wel balen, want ook het parachutespringen kan nu niet doorgaan! Ondanks alles genieten we volop van de prachtige stad met z´n mooie koloniale gebouwen, sfeervolle pleintjes, gezellige kroegjes en restaurantjes, prachtige bomen, smoezelige tangocafeetjes en talrijke musea. Nog twee dagen en dan vliegen we terug naar huis... Het zal een laaange reis worden, want we vliegen op 1 april, maar komen pas op 3 april in Nederland aan…pfffffhh Querido familia y amigos, bijdeze willen we jullie ontzettend bedanken voor al die keren dat jullie onze site bezochten en lieve, aanmoedigende berichtjes voor ons achterlieten. Dit werkte erg motiverend, super gracias! Uiteraard willen we ook broer Joni enorm bedanken voor het maken van de prachtige site, helemaal perfect! Eindstand: 14 updates, 21 fotoseries, 431 foto´s en 1052 reacties! Daarnaast nog een aantal andere leuke feitjes op een rijtjes: Aantal bezochte landen: 5 Aantal maanden op reis: 4 Aantal dagen: 120 Aantal hostels: 35 Aantal keer tas opnieuw ingepakt: 42 Gebruikte vervoersmiddelen: vliegtuig, bus, 4x4, Corsa, taxi, boot, paard, fiets, tjuktjuk, microbusje en de benenwagen. Aantal uren in de bus: 293 Aantal uren in het vliegtuig: 45 Aantal uren gewacht: ontelbaar Weersomstandigheden: regen, wind, hagel, storm, tropische buien, bewolkt, onbewolkt en gelukkig ook heel veel zon! Max temperatuur: 38 C Min temperatuur: 2 C Lokale gerechten: lama-steak, cuy (cavia), ceviche (rauwe vis), tamales (gekruid lamavlees in een bal van fijngestampte mais), feijoada completa (rijst met bruine bonen), acai (fijngestampte vrucht uit de Amazone), bife de chorizo (steak) en empanadas (bladerdeeg gevuld met kip, vlees, ham & kaas of groente). Vreemde kwaaltjes: buikkrampen, diaree, bedluizen, ontelbaar veel muggebulten, misterieuze blauwe plekken en een afgevallen teennagel. Outdoor sporten: surfen, sandboarden, mountainbiken, snorkelen, paardrijen en raften. Aantal trekkings: 5 Aantal blaren: 17 Aantal keer wildgeplast: 14 Gespotte dieren: lama´s, vicunas, guanacos, alpacas, condors, arends, valken, woodywoodpeckers, colibries, pinguins, pelikanen, zeehonden, flamingo´s, schildpadden, sprinkhanen, grote vlinders, wandelende takken, vreemde rupsen, spinnen, kakkerlakken, muggen, aapjes, armadillos, struisvogels, vossen, vissen, zeesterren, legunen, wilde paarden, zwerfhonden, konijnen en cavias. Aantal keer met de bus in de rivier vastgezeten: 1 Talen die we gesproken hebben: Spaans, Engels, Nederlands, Portugees, Frans en Hebreeuws. Aantal keer uiteten geweest: iedere dag. Lokale dansen; salsa, samba, fuho, tango, regeaton en cumbia. Lokale biertjes: schneider, skol, arequipena, cuscena, quilmes en coronas. Lokale drankjes: pisco-sour, caipirinas, tequila, calafate, wijntjes en cocathee. Aantal camera´s er doorheen gejaagd: 3 Aantal pakketjes naar huis gestuurd: 1 Aantal kilo´s: 13 Aantal Nederlanders ontmoet: 9 Aantal Israeliers ontmoet: 324.580.001 Dieptepunten: tas met nieuwe digitale camera gestolen in Buenos Aires (Godzijdank is het hierbij gebleven!) Hoogtepunten: Inca-trail, Salar de Uyuni, Carnaval in Rio en de gletsjer Perito Moreno. Helaas zit het er nu toch echt bijna op, raar maar waar. In totaal hebben we 2880 uren op elkaars lip gezeten en niet één keer elkaar de hersens ingeslagen. Wordt wel wennen als we straks ieders onze eigen weg weer gaan. We hebben enorm genoten van deze onvergetelijke reis, het waren vier fantastische maanden!! We hopen jullie allemaal snel weer in levende lijve te zien! Muchos besos vanuit de allerlaatste reisbestemming Buenos Aires, Ella & Hanith

harry

Meisjes,

wat een leuk laatst verslag en erg jammer van het weer.
Ik hoop jullie in levendelijve op schiphol te zien

Dikke kus goede reis en tot 3 april

Joni

In 2 woorden:

GOED VERHAAL

Tot dinsdag!

Abba

Amazing statistics. Exciting and touching story.
Get back home BE'SHALOM.

Love you. Abba.

Abba

Forgot to inform you. Shachar Peer won 6:0 6:3 but lost in the half final to Sarina Wilyams 7:6 6:1

Marieke

Klinkende cijfers, ladies!
Heb net als jullie enorm genoten van jullie reis ;)

Goede reis! C ya Tuesday!

Chris

Klinkt geslaagd! Echt stoer wat jullie allemaal ondernomen hebben hoor dames! Heb zin om je weer te zien Ghanoesji!! kussen en een goede reis!

Lianne!

Hey Meiden!

Ook ik sluit me bij de anderen aan!
En ik wens jullie een heeeeele goede reis!!
Dikke kus van mij!

Hester

Het was echt super jullie verhalen te lezen! De reis zit er helaas weer op, maar in jullie gedachten kun je het waarschijnlijk als een film steeds weer afspelen :-) Goede vlucht en tot gauw! Dikke kus!

Marije

Hahhaha heel goed verhaal!!

Robin

Welcome back ladies!

En goed verhaal!! :)

SMOUS

Geweldig ik heb genoten van jullie reisverslagen,
Ik zal de side wel missen denk ik.
Of blijft hij nog FF met de laatste nieuwtjes.
Ik hoop dat jullie gauw weer aan ons landje wennen en de nederlandse taal nog goed kunnen spreken.
In ieder geval : WELKOM IN NEDERLAND!!!!!
En veel suc6 in jullie verdere levensloop.

mem

Wat aardig van je SMOUS om mijn dochters welkom terug in Nederland te heten. Ik ben ook heel blij ze weer lekker dichtbij te hebben.
Eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig naar wie jij bent???

Altijd al nieuwsgierig geweest He,
IK ben een goede bekende van jullie uit STIENS,
HÉ Tineke ik zal het je nog wel us vertellen.
Ik laat het nog even zo oke?
Groetjes ;...... & ......

SMOUS

Jullie zullen wel blij zijn dat deze SUPER dames weer veilig thuis zijn,en dat ze straks het normale leven weer oppakken
Er zullen wel heel wat verhalen los komen.
Geniet maar lekker van ze!
Groetjes en..
Hele fijne paasdagen!!!!

Eelco

Time flies when you're having fun...
Toch ook wel weer fijn om weer in Nederland te zijn, toch??
Hoop je/jullie snel (weer) te zien, toch ff een 'mooie verhalen' avond houden!!!

Iemand

Hé Dames kwam toevallig op jullie side terecht heb met veel genoegen alles doorgenomen .
In ÉÉN woord GEWELDIG wat jullie ondernomen hebben.
Komt er nog een verhaal over jullie thuiskomst?
Ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar.
Hoe het jullie nu vergaat en wat jullie nu verder gaan doen.

Joke Stubbe

Dag meisjes

Ik ga binnenkort ook naar Zuid amerika: Peru, Bolivia en Chili. Er gaan veel geruchten rond dat Bolivia zeer onveilig is. Klopt dat? Hebben jullie dit ook ondervonden?? Ik zou het super fijn vinden mocht ik een antwoordje krijgen!!! Hopelijk tot gauw!!
Mijn emailadres is: joke_stubbe@hotmail.com

Groetjes Joke

Lisette Hoffmans

Hallo meiden,
Allereerst: wat een leuke verhalen en avonturen hebben jullie meegemaakt!! Jullie hebben geen idee wie ik ben, maar net als Joke hierboven wilde ik graag informatie over jullie reis :). Ik vroeg me af hoe carnaval in Rio de Janeiro was; voelden jullie je veilig en was het erg duur? ik ben te bereiken op een email: mijn naam aan elkaar [ad] hotmail punt com (sorry, wil spam voorkomen!). Het zou echt superfijn zijn als jullie me een e-mail zouden willen sturen over wat jullie van Rio en carnaval vonden.Is het t waard? (ik twijfel nog, ben met carnaval in z-amerika, maar ga ik naar Brazilie?)
Alvast bedankt,
groetjes Lisette

HÉ DAMES !!

Het gaat jullie goed Dames,

SUPER!!

Gr; aan Harry & Tineke.

Marije

Heeey famkes! Gebeurt er hier nog wat?

jan smit

heel gaaf jonges!