Ella & Hanith op reis door Zuid Amerika

Poemahuiden en talismannen!

Het is hier een gekkenhuis; duizenden mensen op straat en het verkeer is een enorme chaos. Daarnaast lijkt het of de stad één grote openluchtmarkt is. Je kunt hier werkelijk van alles kopen; van wc-brillen tot nepvlechten en van lama-foetussen tot cocosnootdrankjes. In La Paz kan het allemaal! Vanaf de hoogst gelegen stad in heel Zuid-Amerika een berichtje. Na drie bussen en een boot, kwamen we afgelopen maandag in La Paz aan. Het was even omschakelen voor ons; een nieuw land, nieuwe mensen, nieuwe valuta en een nieuwe sfeer. La Paz is totaal anders dan het vredelievende Cusco waar we na 2 weken aan gewend waren geraakt. Het is hier een gekkenhuis; duizenden mensen op straat en het verkeer is een enorme chaos. Daarnaast lijkt het of de stad één grote openluchtmarkt is. Je kunt hier werkelijk van alles kopen; van wc-brillen tot nepvlechten en van lama-foetussen tot cocosnootdrankjes. In La Paz kan het allemaal! Aangezien het hier echt spotgoedkoop is, hebben we ons flink uitgeleefd op deze markten. Gister hebben we dan ook ons eerste pakketje op de post gedaan. We schrokken wel even toen we het op de weegschaal legden... 13 kilo!! Oeps! :) Naast het verkennen van La Paz, hebben we ook een mountainbiketour gedaan over de ¨Death road¨, de meest gevaarlijke weg in Bolivia. Langs de weg zagen we allerlei kruizen staan op de plekken waar bussen en vrachtwagens het rafijn in waren gereden. Ondanks de regen was het een super gave tocht! We begonnen bovenaan de berg en daalden met enorme snelheden af. Het was erg mooi om te zien hoe het klimaat en dus ook de omgeving veranderde naarmate we afzakten. Het werd steeds groener om ons heen en het aantal watervallen verdubbelde zich. De tocht eindigde in Coroicos, een lieflijk stadje in de bergen. Hier hebben we de nacht doorgebracht in een luxe hotel (met buitenzwembad en sauna! :) Vanavond pakken we de nachtbus naar Potosí, een mijnstad 13 uur bussen vanaf La Paz. We wilden eigenlijk naar Cochabamba, maar daar is op dit een politieke crisis (wegblokkades, demonstraties en rellen) aan de gang, waarbij al 3 doden en meer dan 100 gewonden zijn gevallen! Leek ons dus niet zo´n heel goed plan om daar naartoe te gaan. Foto´s van de mountainbiketocht en van La Paz volgen snel! Hele dikke beso, xxxxxxxxx Ella & Hanith

Joni

Klinkt goed! Vooral die doden en gewonden :)
Ben benieuwd naar de foto's!

Marieke

Goed verhaal, meisjes!

Succes met die 13 uur bussen!
Als dat net zo'n drama is als in Azie.... :s
Achteraf kun je er altijd om lachen, moet je maar denken!

harry

Nog steeds goed bezig meisjes.

Maar ik wil ook FOTO,s

dikke kus harry

Laurens

Good busy..

inderdaad --> foto's om het te bewijzen allemaal!

EN willen de dames danino ook toelichten waarom Chili opeens niet meer op het menu staat!?

Latinoos

He Laurens, we zien dat je op dit moment alweer goed bezig bent! :)

Wat we over Chili gehoord hebben is dat het er erg duur is, dat de mensen niet te verstaan en onvriendelijk zijn en dat er weinig cultuur is.. De natuur is vast en zeker prachtig, maar ja, je moet keuzes maken he.. En carneval vieren in Rio trok ons net even iets meer!!

Laurens

ok bedankt voor de toelichting :)..maar wat is nu de komende tijd dan wel precies het plan???

sowieso: HF daaro!

Mirjam

Hey meissies,

Beetje laat, maar bij deze nog een enorm heppie de peppie 2007 toegewenst! Enne.. jullie hebben Sharon behoorlijk jaloers gemaakt met de plannen voor Rio... Have fun!

Janne

En niet alleen Sharon... ook mij :-)
LEEEUUUK! Carnaval vieren in Rio!! En weer zo'n leuk verhaal vol avontuur :-) Super dat jullie de website zo goed bijhouden!

Ben trouwens wel errug benieuwd naar wat er allemaal in dat 13 kilo-pakket zat...

aman

Pffff, wat moeten jullie wel niet afgereisd hebben... Gaaf al die foto's, kleurrijk, maakt mij ook reislustig.
Stay on track, keep in touch!

Anke

Hee ella wat een feestje is het toch steeds om op je site te lezen, super! Vandaag mijn laatste werkdag bij BiD, raar maar waar. Keep on having fun daar! xxxanke

Hester

Hee meiden, superleuk alle verhalen! En inderdaad... wat zat erin dat 13 kilo pakket wel niet?!?!?!? :-)

Ella

Hey Anke,
leuk dat je de site volgt! Ik wilde je een mailtje sturen, maar heb alleen je ncdo-mailadres. Wat is je persoonlijke email? Ben erg benieuwd naar je laatste dagen bij BiD en je plannen voor de toekomst!

Latinoos

Wat er in dat 13 kilo pakket zat? Heeeeeel veel cadeautjes voor onszelf en ook een beetje voor jullie! :)

Lian

Heeeeeeeeeel veel carnaval plezier! ;)
Was ik nog vergeten in je mail te zetten! haha
Lekker feestuh!!! dikke kus Lianne