Ella & Hanith op reis door Zuid Amerika

Zout zout en nog eens zout!

Eindeloze km's zout, besneeuwde bergtoppen, actieve vulkanen, duizenden cactussen, gekleurde meren met flamingos, bizarre rotsformaties, wilde vicunas, struisvogels en vossen, creepy mummies, spuitende geisers en de mooiste sterrenhemel allertijden! Hola! Net terug van een drie-daagse tocht naar Salar de Uyuni, oftewel, de zoutmeren. Samen met vier anderen zijn we drie dagen in een jeep door de meest bizarre en mooie landschappen gecrosht. Eindeloze km´s zout, besneeuwde bergtoppen, actieve vulkanen, duizenden cactussen, gekleurde meren met flamingos, bizarre rotsformaties, wilde vicuñas, struisvogels en vossen, creepy mummies, spuitende geisers en de mooiste sterrenhemel allertijden! Voordat we aan deze tour begonnen, zijn we nog naar Potosí geweest waar we de mijnen hebben bezocht. Ook dit was erg indrukwekkend! Begeleidt door een ex-mijnwerker, zijn we letterlijk door het stof gekropen! Nog steeds wordt er in de mijnen gewerkt onder de meest erbarmelijke omstandigheden. Om de mijnwerkers een beetje tegemoet te komen, hadden we cocabladeren, dynamiet en frisdrank voor ze meegenomen. Door op cocabladeren te kauwen, kunnen de mijnwerkers meer dan 12 uren achter elkaar doorwerken zonder zich moe of hongerig te voelen. Heel onwerkelijk om dit te zien.. Daarna zijn we samen met Abby, een Amerikaans meisje, doorgereisd naar Tupiza, een stadje vlakbij de grens met Argentinie. Morgen lekker paardjerijden! :) Hasta pronto! Liefs, Ella & Hanith PS: Tijdens onze zoutmerentour besloot onze camera dat het een goed moment was om er mee op te houden. En aangezien Ella haar camera een tijdje geleden op mysterieuze wijze is verdwenen, zitten we nu met een pequeño problema..

WAT!?!?!?! GEEN CAMERA'S!?!?!?!

Kunnen jullie net zo goed weer naar huis komen want vanaf nu geloven we er toch niks meer van!

ff serieus: waar is Ella hara camera dan!? En ehm, waren het niet gewoon de batterijen? (door de kou)

Marieke

Goed punt van Joni.... nog niet opgeven, gewoon blijven proberen!!!
Mijn telefoon had het in Thailand ook begeven, paar weken later deed ie het weer!!!

Wel balen, zeg....
Maar goed, Blijven jullie maar lekker beeldende verhalen vertellen.... gaan we later wel een keertje zelf kijken hoe het er uitziet!

harry

dat van die batt. kan wel kloppen want met koude gaat de capaciteit van de batt erg snel achteruit.
Gewoon proberen met normale batt. dan werkt het waarschijnlijk wel weer

en oh ja:

GOED VERHAAL!

Robin

Goed verhaal, niet te lang :)

Chris

Hey Hanith je kan ook nog foto's maken met je supervette telefoon met 2 megapixelcamera!! of doe je dat al?? Dikke Kus

P.S. Zou je ook wat cocablaadjes voor mij mee willen nemen?? hoef ik ook geen middagtukjes meer te doen!!(oeps, mag ik eigenlijk geen grapjes over maken he...)

mem

Wat jammer van Ella haar camera en nu die andere ook nog kaduuk. Ben erg benieuwd naar al die interessante waarnemingen die in de eerste alinea genoemd worden, vooral die creepy mummies had ik wel eens willen zien! Na alle tips die je al gehad hebt, moet het toch weer goedkomen met de foto's hoop ik?
Heel veel liefs van mij.

Abba

We need to share with u the view and experience. Hope u will be able to overcome the camera problem AS SOON AS POSIBBLE. kisses.

Joni

Lees ff jullie mail!!!!!!

Eelco

Ha meiden!
Mooi he, die Salar de Uyuni!!!
Besefte me later pas hoe mooi was, tijdens de tocht hadden wij een stel dat constant liep te zeiken, over het eten de toch etc. Dat bedierf de sfeer een beetje.
Ik ben blij dat jullie goed op het nieuws lette, voelde me de vorige keer een beetje lulliig om op zo´n ´betuttelende´ manier jullie te waarschuwen voor de situatie in Bolivia, maar goed dat signaal was dus niet voor niks...:)
Heel veel plezier in Brasil! Ik zit zelf nu een beetje ´vast´ in Westelijk Patagonia. Geen tijd om verder naar het zuiden te gaan, en te vroeg om terug naar Buenos Aires te gaan. Ben wel van plan om de 7e of 8e richting Braziliaanse grens te gaan: waterval Igazu én daar in het Noorden van Argentinie hebben ze ook Carnaval!!!!

Que les disfrutan mucho!!
Abrazo, Eelco

Danny

Hoi Ella en Hanith,

Leuke verhalen, minder van de cameras natuurlijk!

Ella: je moet de groeten hebben van Sharon Hesp!

Groetjes,

Danny

Laurens

good busy. en camera prob. even fixen!@#

Mark Lettinga

Hey Ella en Hanith,
Jullie vermaken je op en top!! Nu de camera nog...
Heel plezier en geniet vooral!
Gr. vanaf Curacao...
Mark

Raymons

Dag dames!

Volgens mij vermaken jullie je op en top en genieten er volop van als ik al die reisverslagen lees! Oei, geen camera meer... Das wel flink balen! Misschien dat ik een actie groep op moet richten en dat mensen kunnen sponseren. De H.E.E.H.A.E.C ( help Ella en Hanith aan een camera) dikke tut Raymond.

nienke

ha hanith en ella,
wat een verhalen en wat een foto's. Ik ben wel een beetje jaloers zeg! Lissabon was ook leuk, maar maar 6 dagen, en nu allang weer voorbij... Geniet ervan meiden.

Groetjes, Nienke

Joni

Route is weer bijgewerkt! Nu mogen jullie wel eens nieuwe foto's plaatsen!

Christine

Hola Senoritas! :-)
Natuurlijk had ik van jullie als reislustige meiden niks anders verwacht dan mooie avontuurlijke verhalen. Maar ben echt onder de indruk van alles wat jullie gezien en gedaan hebben! Geweldig zeg! Natuurlijk ook ontzettend gelachen om die groot uitgevallen hamster op jullie bord en jullie onder het stof in de mijnen!
Hebben jullie de salsa al helemaal onder de knie?
Enjoy! Liefs, Christine

SMOUS

Wat is het "STIL" aan de overkant!!!!

Joni

Zit al 3 dagen lang te F5'en maar blijf alleen maar zout zout en nog eens zout zien :(

harry

he joni daar ben ik het helemaal mee eens dus dames kom op met die nieuwe verhalen en we willen FOTO,S